Söndagsmiddag

Fläskkotlett med murkelsås, bearneise sås och sallad


Fläskkotletter
Murklor (på burk)
Vispgrädde
Soya
Roman sallad
Gurka
Coktailtomater
Avokado
Sparris

Stek kotletterna och låt dem puttra i pannan med en skvätt torrt rödvin, charlottenlök och kalvfond.
Blanda romansallad, tomater, gurka, avokado till en sallad och smaksätt med olivolja, salt och peppar.
Stek sparrisen/koka lätt
Sås: Bryn på murklorna i en kastrull med lite charlottenlök och smör. Töm på rikligt med vispgrädde, smaksätt med salt, peppar och soya och låt koka ner till en mustig sås.

Bearneisesåsen köpte vi färdig, detta på grund av en blandning av lathet och okunskap i ur man gör bearneisesås, är det någon som har något tips och bra recept?

Kommentarer
Postat av: sabina

vad det ser gott ut? hur länge har du kört lchf? hur mkt har du gått ner?

2011-04-13 @ 12:11:46
URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Postat av: MinLchfMat

Vi har kört i en månad ungefär, så inte så länge men jag har gått ner 3-4 kg och min sambo ca 5 kg, ganska snabbt tycker jag?

Dessutom känner jag mig inte alls lika uppblåst och slipper "bäbismagen" som jag haft innan, det är ju nästan bäst. :)

2011-04-18 @ 22:05:08
URL: http://minlchfmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0