Uppdatering

Länge sedan det bloggades någon mat här nu, tyvärr, vet inte vad det beror på...
Jag har nu efter en månad gått ner ca 3-4 kg, har dessutom inte lika svullen mage längre och det känns mycket bättre att träna.
Min sambo har dock gått ner ca 5 kg vilket är lite väl mycket, så han har nu fått börja fuska lite för att inte helt försvinna.
Bör tilläggas för alla som kör med Lchf för att gå ner i vikt att så är inte det primära fallet för vår del.
Vi har varit vad man kan kalla "normalviktiga"
Jag: 163 cm lång och vägt ca 64 kg
Han: 175 cm lång och vägt ca 73 kg
Däremot var det nog främst jag som ville gå ner till min matchvikt på ca 57 kg eftersom jag en längre tid har vägt över 60 kg vilket egentligen inte är det optimala för min del. (Säkert många som kommer irritera sig över dessa kilon, men som sagt viktnedgång är inte det primära för vår del).
Det primära i vårt testanden av Lchf har varit och är att se om man med denna diet mår bättre, blir piggare och får ett allmänt högre välbefinnande än tidigare.
Detta känns svårt att svara på redan nu, men en sak är klar att alla våra mitt i veckan unnande av chips, nötter, ost och kex, öl, vin osv. osv. har minskat drastiskt. Dessutom har jag varit en riktik "potatisoman" och min sambo en riktig "pastaälskare" något som bara har varit sunt för oss att dra ner på.
Dessutom finner vi en otroligt stor glädje i att testa nya maträtter och recept dessutom har vi börjat laga mat tillsammans i större utsträckning än tidigare. Kanon roligt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0