Grilldags

Grillad fläskkarré med avokadosallad, halloumiost och enkel sås



Idag blev det grillat, nu känns det som om sommaren verkligen är på gång, härligt!

Fläskkarré i skivor marinerade med valfri marinad, vi hade en med soya, kalvfond, peppar och olja.

Salladen innehåller lite väl mycket tomat (detta pga. att vi skulle tömma kylen =P) Gurka, Isbergssallad, 1 avokado, rostade pinjenötter, olivolja, salt och peppar.

Halloumin grillade vi tillsammans med köttet

Och till sist såsen kokades ihop med lite grädde, creme fraiche, tomatpuré, en rökig skvätt whisky, köttbuljongstärning, soya och kalvfond, avsmakad med salt och peppar samt en gnutta senap. Man kan med fördel ha lite mer än en gnutta men min sambo gillar inte senap så då får man hålla igen ;)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-13 @ 01:31:27
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0