Påsk-gott

Chokladkaka med Blåbär

Denna kaka blev inte så värst lyckad, men den smakade helt ok och jag tror att det är ett recept att utveckla med tiden och kanske förhoppningsvis kan ge lite inspiration.




Kakao
Kaffe
Linfrö
Mandel
Liiite honung
2 ägg
ca 75 smör

Mixa linfrö och mandel, tillsätt äggula, kakao, liiite honung (för söttma, här tror jag att man kanske borde tillsätta lite sötningsmedel och lite vaniljpulver) och kaffe och blanda ihop.
Smält smöret
Vispa vitorna fluffiga
Häll i smöret i röran och vänd sedan ner i den vispade äggvitan.

Grädda i 10-15 min och servera med bär, i detta fall blåbär. Siktade även lite kakao över för smak och utseende.

Ibland får man göra det bästa av situationen, hemma hos min föräldrar fanns inte så mycket att baka av men jag kommer garaterat testa detta igen när jag kommer hem och har lite mer Lchf-vänliga råvaror att välja på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0